NASA, basit bir görevle bir uzay aracı fırlatmak üzere: Saatte 15.000 mil hızla bir asteroide çarpmak.

Görev, Çift Asteroid Yönlendirme Testi veya DART, bir uzay aracını bir asteroide çarpmanın onu farklı bir yörüngeye sürükleyip sürükleyemeyeceğini test etmek için Çarşamba günü erken saatlerde Dünya’dan ayrılıyor. Eğer başarılı olursa, testin sonuçları, NASA ve diğer uzay ajanslarının Dünya’yı kurtarmak ve feci bir etkiyi önlemek için bir asteroidi saptırması gerektiğinde kullanışlı olacaktır.

Lansman ne zaman ve nasıl izleyebilirim?

DART uzay aracının Çarşamba günü saat 1:20’de bir SpaceX Falcon 9 roketinin üzerinde havalanması planlanıyor. m. Kaliforniya’daki Vandenberg Uzay Kuvvetleri Üssü’nden doğu saati (veya yerel saatle 22:20).

NASA, lansmanın canlı yayınını saat 12:30’dan itibaren YouTube kanalında yayınlamayı planlıyor. m. Çarşamba günü.

Vandenberg fırlatma sahası çevresindeki kötü hava bir gecikmeye yol açarsa, bir sonraki kalkış fırsatı yaklaşık 24 saat sonra olacaktır.

NASA neden bir asteroide çarpıyor?

NASA, bir gün bir şehri veya belki de tüm gezegeni felakete yol açan bir asteroit etkisinden kurtarabilecek bir gezegen savunma yöntemini ilk kez test etmek için DART’ı bir asteroide çarpıyor.

NASA’nın yöneticisi Bill Nelson bir röportajda, “DART, Bruce Willis’in ‘Armageddon’ filminin tekrarı gibi bir şey, ancak bu tamamen kurgusaldı,” dedi.

DART ile her şey planlandığı gibi giderse, NASA gezegen savunma cephaneliğinde onaylanmış bir silaha sahip olacak. Farklı bir asteroit Dünya ile çarpışma rotasına girerse, dünyanın uzay ajansları, DART gibi bir asteroit füzesinin uzay kayasını fırlatacağına güvenirdi.

Bir sanatçının, Dimorphos ile çarpışmak üzere olan DART uzay aracını tasviri. Kredi. . . NASA/Johns Hopkins/APL

Görev nasıl işleyecek?

Uzay aracı, uzaya fırlatıldıktan sonra, her 11 saat 55 dakikada bir, Didymos adlı daha büyük bir asteroitin yakından yörüngesindeki futbol sahası büyüklüğündeki bir asteroit olan Dimorphos ile yolları kesişmeden önce, güneş etrafında neredeyse bir tam tur yapacak. Gökbilimciler, bu iki asteroidi, birinin diğerine göre mini ay olduğu ikili sistem olarak adlandırıyor. Birlikte, iki asteroit her iki yılda bir güneşin etrafında bir tam yörünge yapar.

Dimorphos, Dünya için bir tehdit oluşturmuyor ve görev esasen hedef uygulama. DART’ın etkisi, ikili asteroitlerin Dünya’ya en yakın noktasında, yaklaşık 6,8 milyon mil uzakta olduğu gelecek yıl Eylül ayının sonlarında veya Ekim ayının başlarında gerçekleşecek.

Çarpışmadan dört saat önce, resmi olarak kinetik çarpma tertibatı olarak adlandırılan DART uzay aracı, saatte 15.000 mil hızla kafa kafaya çarpışma için kendisini otonom olarak doğrudan Dimorphos’a yönlendirecek. Yerleşik bir kamera, çarpmadan 20 saniye öncesine kadar fotoğrafları gerçek zamanlı olarak yakalayacak ve Dünya’ya geri gönderecektir. Çarpışmadan 10 gün önce konuşlandırılan İtalyan Uzay Ajansı’ndan küçük bir uydu, DART’ın çarpmasından önceki ve sonraki anlarda asteroidden her altı saniyede bir görüntü çekmek için 34 mil kadar yakına gelecek.

NASA, DART’ın başarılı olup olmadığını nasıl bilecek?

Dünya’daki teleskoplar, merceklerini kaza yerine sabitleyerek iki asteroiti yansıyan güneş ışığının küçük noktaları olarak gösterecek. DART’ın etkisinin Dimorphos’un Didymos çevresindeki yörüngesini değiştirip değiştirmediğini ölçmek için gökbilimciler, bir ışık titremesi (ki bu Dimorphos’un Didymos’un önünden geçtiğini gösterir) ile Dimorphos’un Didymos’un arkasında yörüngede döndüğünü gösteren bir diğeri arasındaki süreyi takip edecekler.

Dimorphos’un Didymos etrafındaki yörüngesi en az 73 saniye uzatılırsa DART görevini başarıyla gerçekleştirmiş olacaktır. Ancak görev yöneticileri, etkinin asteroidin yörüngesini yaklaşık 10 ila 20 dakika daha da uzatmasını bekliyor.

Takviminizi güneş sistemi ile senkronize edin

Bu dünyanın dışında olan bir güneş tutulması, meteor yağmuru, roket fırlatma veya başka herhangi bir astronomik ve uzay olayını asla kaçırmayın.

Güneş Sistemini Keşfetmek

Dünya’nın yörüngesinin ötesindeki uzay aracı için bir rehber.

Bir The New York Times haberinden çevrildi ve haberleştirildi.

About Post Author

HaberSeçimiNet sitesinden daha fazla şey keşfedin

Okumaya devam etmek ve tüm arşive erişim kazanmak için hemen abone olun.

Okumaya devam et